Woonforte aansprakelijk stellen

Veel gevraagd over Woonforte aansprakelijk stellen

Hoe stel ik Woonforte aansprakelijk?

Let op! Brand- of stormschade moet u binnen 24 uur bij ons melden op (0172) 418 518. Dit is een eis van onze verzekeraar. Buiten kantoortijden wordt u doorverwezen naar onze Meldkamer.


Voordat u ons aansprakelijk stelt, adviseren wij u de schade eerst in te dienen bij uw eigen inboedelverzekering. Deze keert vaak uit op basis van nieuwwaarde, onze verzekeraar vergoedt alleen de dagwaarde. Nieuwwaarde is de waarde van iets als u het nu opnieuw zou moeten kopen. Dagwaarde is de waarde die iets op dit moment nog heeft.

Wanneer u Woonforte aansprakelijk stelt, beoordelen we eerst of we deze claim in behandeling nemen. Hiervoor hebben we in elk geval het volgende van u nodig:

  • een afwijzing van uw eigen inboedelverzekering
  • een duidelijke opgave welke schade u heeft en wat de oorzaak is
  • foto’s van de schade
  • eventuele aankoopbonnen van de beschadigde spullen en andere bewijsstukken

Alleen als Woonforte inderdaad aansprakelijk is, vergoeden wij de daadwerkelijke schade (dagwaarde).

Dit kunt u verwachten: 

  • De klantconsulent neemt uw aansprakelijkstelling in behandeling.
  • Als er aanvullende gegevens nodig zijn dan nemen wij contact met u op.
  • Als alle gegevens compleet zijn, geven wij uw melding door aan onze verzekeraar.
  • Onze verzekeraar handelt de aansprakelijkstelling verder met u af en beoordeelt of u in aanmerking komt voor vergoeding. Zij nemen het contact met u van ons over.