Logeerwoning

Veel gevraagd over Logeerwoning

Wat is een calamiteitenwoning?

Een calamiteitenwoning is een woning van Woonforte waar huurders tijdelijk kunnen wonen. Dit is voor huurders die veel overlast hebben van onderhouds- of renovatiewerkzaamheden in hun eigen woning. Huurders die vanwege hun gezinssamenstelling, leeftijd of fysieke- en/of emotionele problemen niet in de eigen woning kunnen verblijven, kunnen gebruik maken van deze woning. Het gaat hierbij niet om een verplichte verhuizing. De logeerwoning kan door Woonforte ook worden aangeboden na een calamiteit (bijv. brand of overstroming).

Is een logeerwoning gemeubileerd?

De logeerwoning is volledig ingericht en van alle gemakken voorzien (o.a. flatscreen tv met Digitenne, WIFI, wasmachine en droger).

Uit hygiënisch oogpunt is er geen linnengoed aanwezig. Neem daarom zelf beddengoed (lakens, kussens, dekbed) en handdoeken mee.

Moet ik een huurcontract tekenen voor een logeerwoning?

Voor het gebruik van de logeerwoning tekent u geen huurcontract, maar een gebruikersovereenkomst. U gaat de woning niet huren, maar alleen tijdelijk gebruiken. U tekent ook voor de inventaris die in de logeerwoning aanwezig is.

Moet ik betalen voor een logeerwoning?

Bij onderhoud en renovaties
Voor het verblijf in de logeerwoning betaalt u geen huur en servicekosten. Ook de kosten voor elektra en water worden niet bij u in rekening gebracht. De huur en servicekosten van uw eigen woning lopen wel gewoon door. U betaalt in de periode dat u een logeerwoning gebruikt, dus alleen voor uw eigen woning.

Bij calamiteiten
Woonforte kan u de logeerwoning ook aanbieden na een calamiteit als bijvoorbeeld brand of overstroming. U betaalt hiervoor dan wél een vergoeding (hoogte van de huur). U kunt deze kosten declareren bij uw verzekering. Er wordt met u een gebruiksovereenkomst gesloten voor de tijd dat het gebruik noodzakelijk is.

Krijg ik een verhuiskostenvergoeding als ik in een logeerwoning zit?

Een tijdelijk verblijf in een logeerwoning is geen verplichte verhuizing. U ontvangt daarom geen verhuiskostenvergoeding.

Wanneer kom ik in aanmerking voor een logeerwoning?

Dit wordt door ons per onderhouds- of renovatieproject bepaald. Wij beoordelen dan of het verwachte ongemak zo groot is, dat er een logeerwoning nodig is. Voor meer informatie kunt u terecht bij de klantconsulent van het onderhouds- of renovatieproject. Deze kan u meer vertellen over het gebruik van een eventuele logeerwoning. De contactgegevens zijn aan u doorgegeven in onze brieven over het project.