Inschrijving betalen

Veel gevraagd over Inschrijving betalen

Hoe kan ik betalen voor mijn inschrijving?

U betaalt via creditcard, iDEAL of een doorlopende machtiging (automatische incasso).

Doorlopende machtiging (automatische incasso)

Geeft u een machtiging af voor het automatisch betalen van het inschrijfgeld en de jaarlijkse verlengingskosten? Dan gaat de verlenging van uw inschrijving automatisch. Tenminste, als u voldoende saldo heeft voor het afschrijven van de kosten.

Creditcard of iDEAL

U ontvangt jaarlijks een mailbericht met de melding dat de inschrijving voor Huren in Holland Rijnland over ongeveer drie weken vervalt.

Als u ingeschreven wilt blijven dan betaalt u via iDEAL of met creditcard. U kunt op dat moment Huren in Holland Rijnland alsnog machtigen om jaarlijks de verleningskosten van uw rekening te incasseren.

Hoe kan ik mijn machtiging intrekken?

Heeft u zelf een machtiging afgegeven aan Huren in Holland Rijnland dan kunt u de machtiging intrekken wanneer u wilt:

1. Log in op www.hureninhollandrijnland.nl.
2. Ga naar "Mijn betalingen"
3. Druk op "Doorlopende machtiging intrekken"
4. Druk op "Ja"
5. Uw doorlopende machtiging is ingetrokken.

Let op: U kunt de machtiging niet intrekken als de verlengingsronde al is gestart voor de jaarlijkse betaling van € 7,50. En de machtigingsopdracht al is verstuurd naar de bank.

Kan ik tussentijds een automatische incasso aanvragen?

Ja dat kan. U kunt het hele jaar door een doorlopende machtiging afgeven. Dit kan via de website www.hureninhollandrijnland.nl.

Na inloggen kunt u via de button 'mijn betalingen' de doorlopende machtiging afgeven. Om dit zelf via de site te doen dient u wel te beschikken over internetbankieren.

Heeft u geen internetbankieren? Dan kunnen wij u een machtigingsformulier sturen.

Ik heb een foutmelding bij betaling? Wat nu?

Neemt u contact op met onze afdeling Eerstelijns Service via (0172) 418 518.

Krijg ik mijn geld terug als ik geen woning kan vinden?

Nee, dat is niet mogelijk.

Ik kan echt niet met een machtiging of via iDEAL of creditcard betalen. Wat nu?

Neemt u concact op met de afdeling Eerstelijns Service via (0172) 418 518.

Hoe kan ik zien of ik mijn inschrijfgeld al heb betaald voor dit jaar?

Dat kan op uw persoonlijke pagina van Holland-Rijnland, nadat u bent ingelogd.
Onder 'Betalingen' kunt u zien of u voor het lopende jaar al inschrijfgeld hebt betaald of nog moet betalen.

Hoe kan ik zien van welk rekeningnummer het inschrijfgeld voor dit jaar is afgeschreven?

Dit kunt u helaas (nog) niet zelf zien op de site. Holland Rijnland heeft dit wel als wens opgegeven bij de automatiseerder. Wanneer het aangepast wordt, is nog niet bekend.

 Wij kunnen het wel voor u zien. U kunt met ons contact opnemen als u het wilt weten.