Glasvezel

Veel gevraagd over Glasvezel

Hebben alle woningen van Woonforte glasvezel?

Woonforte ondersteunt de aanleg van glasvezel. Daarom hebben wij destijds met Reggefiber, dat nu KPN NetwerkNL heet, het volgende afgesproken: al onze woningen in de kern Alphen aan den Rijn kunnen in principe worden aangesloten. We hebben daar per complex afspraken over gemaakt. Is uw woning nog niet aangesloten? Dan kunt u dit ook zelf regelen. Kijk op de website van KPN NetwerkNL. In Boskoop is alleen nog in het nieuwste complex aan de Draaistok 1-31 glasvezel verkrijgbaar.

Wat is Reggefiber?

Reggefiber is het bedrijf dat het initiatief nam om Alphen aan den Rijn aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Reggefiber heeft al in een groot aantal andere gemeentes het glasvezelnetwerk aangelegd. Reggefiber heet inmiddels KPN NetwerkNL.

Waar in de woning vind ik de glasvezel?

KPN NetwerkNL en Woonforte hebben samen gekeken waar in uw complex de glasvezel het beste aangelegd kan worden. Vaak is dit via de meterkast of via het balkon, maar het kan ook ergens anders in de woning zijn.

Wat heb ik nodig voor de aansluiting van glasvezel in mijn woning?

Als u gebruik wilt gaan maken van de glasvezelaansluiting, dan is hiervoor bij het aansluitpunt een stopcontact nodig. Als dat er niet is, dan kunt u dit stopcontact voor eigen rekening aan laten leggen door een erkende installateur. Voor de aanleg van een nieuw stopcontact moet u van tevoren toestemming bij ons vragen. Dit kan via het formulier formulier Zelf klussen.

Mag ik zelf een glasvezel abonnement afsluiten?

Ja, u mag zelf een abonnement afsluiten, als uw woning glasvezel heeft. Er is een groot aantal providers waarbij u een abonnement kunt afsluiten voor het gebruik van de glasvezel. Alle providers kunt u vinden op de website www.eindelijkglasvezel.nl/alphen

Wat kost de aansluiting op glasvezel?

In 2011 en 2012 zijn alle woningen gratis aangesloten. Er gelden andere afspraken als uw woning op een later tijdstip wordt aangesloten. U moet dan eerst een abonnement bij een provider afsluiten voordat uw woning wordt aangesloten op de glasvezel. Bij veel providers is de aansluiting dan gratis. Meer informatie hierover kunt u opvragen bij de provider van uw keuze.

Waar meld ik een kapot glasvezelkastje?

Als uw kastje van de glasvezel kapot is, kunt u contact opnemen met KPN. Op KPN NetwerkNL vindt u de meestgestelde vragen. 

Waar vind ik meer informatie over glasvezel?

Meer informatie over het glasvezelnetwerk in Alphen aan den Rijn vindt u op www.eindelijkglasvezel.nl/alphen. Natuurlijk kunt u ook contact opnemen met KPN NetwerkNL Tel. 088 - 0063744. www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/ Deze link brengt u op een pagina waar alle mogelijke vragen worden beantwoord.