Serviceabonnement

Met het serviceabonnement zorgt Woonforte voor reparaties en onderhoud van een aantal onderdelen in of aan uw woning waar u anders zelf verantwoordelijk voor bent. 

Veel gevraagd over Serviceabonnement

Wat is een serviceabonnement?

Algemeen

Als huurder bent u voor sommige reparaties zelf verantwoordelijk. Als u een serviceabonnement heeft, doen wij een deel van deze werkzaamheden voor u. Hiervoor betaalt u een maandelijks bedrag bovenop uw huurprijs.

Kosten
Een serviceabonnement kost € 6,26 per maand. Dit bedrag wordt automatisch bij uw huurprijs opgeteld. U kunt zich eenvoudig en snel aanmelden via het formulier Serviceabonnement.

Wat kan ik laten repareren met het serviceabonnement?

Algemeen

In het Onderhouds-ABC leest u welke onderdelen u zelf moet repareren en welke onderdelen Woonforte voor u repareert. Als u een serviceabonnement heeft, voeren wij verschillende reparaties voor u uit waarvoor u anders zelf verantwoordelijk bent. U leest in het overzicht hiernaast welke onderdelen in het serviceabonnement zitten.

Let op! Het serviceabonnement geldt niet als iets kapot is door opzet, onjuist gebruik of nalatigheid (wanneer u iets niet heeft gedaan, wat u wel had moeten doen).

Ook kunt u het abonnement niet gebruiken voor uw eigendommen (bijvoorbeeld voorzieningen die u zelf heeft geplaatst of heeft overgenomen van de vorige bewoner).

Hoe meld ik me aan voor het serviceabonnement?

Algemeen

Via het formulier Serviceabonnement meldt u zich eenvoudig en snel aan voor het serviceabonnement.

Zodra wij uw aanmelding hebben ontvangen, krijgt u binnen 3 werkdagen een schriftelijke bevestiging of reactie.

Ingangsdatum

Uw abonnement gaat direct in op het moment van uw aanmelding.

Betaling

U gaat pas betalen voor uw abonnement op de 1e dag van de maand ná uw aanmelding. Ook als uw abonnement al eerder ingaat.

Voorbeeld: u meldt uzelf aan op 8 februari. Uw abonnement gaat dan in op 8 februari. U gaat betalen vanaf 1 maart. De kosten van het serviceabonnement worden door ons bij uw huurbedrag opgeteld.

Als de huur al bij u in rekening is gebracht, dan vragen wij u om het bedrag van het serviceabonnement één keer zelf aan ons over te maken. Als u dit moet doen, dan staat dit in de bevestigingsbrief die u ontvangt. Dit vragen we u maar één keer te doen. Daarna gaat de afschrijving automatisch gelijk met het huurbedrag.

Hoe meld ik een reparatie als ik een serviceabonnement heb?

Algemeen

Net als elk ander reparatieverzoek, kunt u dit doen via het formulier Reparatie aanvragen. Als een reparatie niet onder het serviceabonnement valt dan bellen wij (of de aannemer) u op om te overleggen.

Wordt het serviceabonnement elk jaar duurder?

Algemeen

De kosten van het serviceabonnement vallen niet onder de jaarlijkse huurverhoging. Wel wordt het bedrag voor het serviceabonnement elk jaar opnieuw vastgesteld op 1 juli. Maar dit betekent niet altijd dat het bedrag omhoog gaat. 

Heeft een serviceabonnement invloed op mijn huurtoeslag?

Algemeen

Nee, de kosten van het serviceabonnement tellen niet mee voor de berekening van de huurtoeslag.

U meldt zich eenvoudig en snel aan voor een serviceabonnement via het formulier Serviceabonnement.

Wat zijn de regels van het serviceabonnement?

Algemeen

De spelregels van het serviceabonnement leest u hiernaast in het document Reglement serviceabonnement.

Als u een serviceabonnement afsluit, krijgt u het reglement toegestuurd bij de bevestigingsbrief.

Ben ik als huurder verplicht een serviceabonnement af te sluiten?

Algemeen

Nee, u mag zelf kiezen of een serviceabonnement voor u handig is. Het is geen verplichting.

Mag iedereen een serviceabonnement afsluiten?

Algemeen

Alleen huurders van Woonforte kunnen een serviceabonnement afsluiten. Ook onze huurders in een VvE complex. Aan het afsluiten van een serviceabonnement zijn voorwaarden verbonden. 

Dit zijn de voorwaarden:

  • U heeft geen betalingsachterstanden (zodra uw achterstand weg is, mag u alsnog een serviceabonnement aanvragen).
  • U betaalt zelf uw huur (als iemand anders uw huur betaalt, bijvoorbeeld een bewindvoerder of ouder, dan moet deze schriftelijk akkoord gaan met uw aanvraag).

Voldoet u aan de voorwaarden? En wilt u een serviceabonnement afsluiten? U regelt dit eenvoudig en snel via het formulier Serviceabonnement.

Hoe zeg ik mijn serviceabonnement op?

Algemeen

De minimale looptijd van het serviceabonnement is 1 jaar. Daarna kunt u uw abonnement per maand opzeggen. U heeft dan een opzegtermijn van 1 maand. Opzeggen kan alleen per de 1e dag van de maand.

Bij verhuizing stopt het abonnement altijd vanzelf op uw laatste huurdag. U zegt uw abonnement eenvoudig en snel op via het formulier Serviceabonnement.