Betalingsregeling

Lukt het niet om deze maand en/of volgende maand uw huur te betalen? Neem meteen contact met ons op. Samen zoeken we naar een oplossing. In sommige gevallen verwijzen we u door naar organisaties die u begeleiden bij uw financiële situatie, of naar schuldhulpverlening. En soms kunt u met ons een betalingsregeling afspreken.

Veel gevraagd over Betalingsregeling

Mag ik een betalingsregeling afsluiten?

Algemeen

Ja, dat kan wanneer u aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • U had de afgelopen 12 maanden geen betalingsregeling.
  • Uw huurachterstand mag niet groter dan € 1.000,00 zijn.
  • Er mag geen lopende schuldenregeling zijn (WSNP / Deurwaarder)
  • U moet minimaal 1 jaar in de woning wonen. In een enkel geval kunnen we hier van afwijken. Neemt u contact op met de consulent Sociaal Beheer.

U  regelt een betalingsregeling eenvoudig en snel via het Formulier Betalingsregeling aanvragen. Of neem contact op met uw consulent.

Voldoet u niet aan de voorwaarden?
Neemt u dan contact op met uw consulent. De contactgegevens vindt u op onze site.

Hulp nodig bij geldzaken?
De Helpdesk Geldzaken van de gemeente Alphen aan den Rijn staat voor u klaar met gratis hulp bij al uw vragen over geld.

Kan ik ook een afspraak maken in Boskoop?

Algemeen

Afspraak met een consulent Sociaal Beheer

Wilt u een persoonlijk gesprek met een consulent Sociaal Beheer? Dan kunt u een afspraak maken via service@woonforte.nl of (0172) 418 518. U bent van harte welkom op het oude Gemeentehuis, Raadhuisplein 1 te Boskoop.

Reparatieverzoek

U kunt uw reparatieverzoek eenvoudig indienen via Mijn Woonforte of via het formulier Reparatie aanvragen

Andere vragen

Neem dan contact op met onze Eerstelijns Service. Onze contactgegevens vindt u op onze website.

Ik kan mijn betalingsregeling niet betalen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem contact met ons op. Samen kijken we naar de mogelijkheden. De contactgegevens vindt u op onze site.

Hulp nodig bij geldzaken?
De Helpdesk Geldzaken van de gemeente Alphen aan den Rijn staat voor u klaar met gratis hulp bij al uw vragen over geld.

Welk bedragen van mijn betalingsregeling moet ik nog betalen?

Algemeen

U kunt contact opnemen met de Eerstelijns Service. Zij kijken dit graag voor u na. De contactgegevens vindt u op onze site.

Hoe vaak mag ik een betalingsregeling aanvragen?

Algemeen

Heeft u in de afgelopen 12 maanden al een betalingsregeling gehad? Dan kunt u geen nieuwe aanvragen.

In een enkel geval kunnen we hier van afwijken. De consulent Sociaal Beheer bespreekt graag met u of een betalingsregeling in uw situatie mogelijk is. Onze contactgegevens vindt u op onze website.

Uit hoeveel termijnen mag een betalingsregeling bestaan?

Algemeen

Een betalingsregeling betaat meestal uit maximaal 6 termijnen. Minder mag natuurlijk ook. Wilt u meer dan 6 termijnen? Neem dan contact met ons op. Samen kijken we naar de mogelijkheden.

De contactgegevens vindt u op onze site.

Op welke manier kan ik mijn betalingsregeling betalen?

Algemeen

Wij kunnen de termijnen automatisch incasseren. Maar u kunt ook voor een betaallink kiezen. Die sturen we u per e-mail.

Mag ik mijn betalingsregeling in 1x afbetalen?

Algemeen

Ja, dag mag. U kunt het bedrag in 1x overmaken op ons rekeningnummer NL02INGB0000629223. Vermeld daarbij altijd uw adres en dat het de betalingsregeling betreft.