Per 1 oktober nieuwe klachtencommissie

Bij het werk dat we doen, zijn onze klanten van groot belang. Soms gaan er zaken helaas niet goed. Dan kunt u ons daarop aanspreken. Vanaf 1 oktober behandelt de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland de klachten over Woonforte. 

Hoe werkt de klachtenprocedure?

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Dan kunt u een klacht indienen. Woonforte zal eerst zelf binnen de verantwoordelijke afdeling de klacht behandelen en met u proberen op te lossen. Komen we er met elkaar niet uit? Dan kunt u de klacht indienen bij de regionale Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland. Hiervoor vult u een formulier in van de regionale klachtencommissie.

De overstap naar een regionale klachtencommissie

De vorige Klachtencommissie van Woonforte heeft zich jaren onafhankelijk ingezet voor huurders en anderen die er met Woonforte niet uitkwamen. Nadat enkele leden aangaven te willen stoppen, is onderzocht of aansluiten bij de regionale klachtencommissie een optie was. Na een positief oordeel van de Huurdersorganisatie Groene Hart is Woonforte aangemeld bij de regionale klachtencommissie en daarna ook toegelaten. Naast Woonforte zijn nog 34 andere corporaties uit de regio aangesloten.