Waarom worden de glaslatten niet meteen geschilderd na het plaatsen van nieuw glas?
Algemeen
De Glaslijn verzamelt een aantal adressen om dan achter elkaar te (laten) schilderen. Er kan daarom even wat tijd zitten tussen plaatsen en schilderen.
Woonforte doet elk jaar onderhoud aan buurten en woningen. Huurders waar Woonforte onderhoud gaat (laat) uitvoeren, krijgen hierover altijd vooraf bericht.
Sociale Regeling voor Grootonderhoud en Renovaties
Woonforte heeft samen met de huurdersvertegenwoordiging afspraken gemaakt voor huurders die te maken krijgen met groot onderhoud en renovatie. Voor het uitvoeren van een aantal grote(re) onderhoudsprojecten zijn afspraken vastgelegd over bewonersparticipatie, (financiële) tegemoetkoming en ondersteuning voor bewoners voor en tijdens de uitvoering van werkzaamheden. Deze sociale regeling geldt vanaf 1 maart 2018. U kunt bij Woonforte kosteloos een printversie opvragen.
Voorbereidingen
De voorbereidingen voor de groot onderhoudsprojecten en renovaties zijn vaak al ruim een jaar van tevoren in volle gang. Voor de renovaties werkt Woonforte nauw samen met een vooraf geselecteerde aannemer. Alle voorbereidingen, onderzoeken en huurdersbezoeken doen we in samenwerking met deze aannemer. Na onze opdracht is de aannemer bij renovaties verantwoordelijk voor een goed verloop en uitvoering van het project. We houden bewoners/huurders regelmatig op de hoogte van de ontwikkelingen.
De Glaslijn verzamelt een aantal adressen om dan achter elkaar te (laten) schilderen. Er kan daarom even wat tijd zitten tussen plaatsen en schilderen.
Als er werkzaamheden in uw woning uitgevoerd moeten worden dan informeren wij u hier altijd vooraf over. Onze medewerkers kunnen zich ook altijd legitimeren.
Heeft u van ons geen bericht gekregen over deze werkzaamheden? Geef dit dan direct aan ons door. Dan kijken wij of er werkzaamheden gepland staan. Tot die tijd hoeft u het bedrijf niet binnen te laten.
Elk jaar laat Woonforte onderzoek doen en kleine herstelwerkzaamheden uitvoeren aan platte daken van woningen. Het bedrijf dat dit uitvoert voor ons heet 'Consolidated'. In een enkel geval zal een medewerker vragen of hij een kijkje mag nemen op het dak van uw woning (van buitenaf). Dit gebeurt steekproefsgewijs. U kunt dit altijd bij ons navragen.
Voor 1 juli 2022 moeten alle huurwoningen voorzien zijn van een rookmelder. Ook huurwoningen in VvE-complexen. Woonforte wil hier graag aan voldoen.
Wat kunt u verwachten?
De huismeester is er voor de (meestal technische) klussen in de algemene ruimten. De huismeester signaleert en zet opdrachten uit. Kleine klussen voert hij zelf uit. Deze service is gratis voor de huurders.
Werkzaamheden huismeester:
VvE complexen hebben geen huismeester. Woont u in een VvE complex? Dan kunt u reparatieverzoeken gewoon indienen via ons formulier Reparatie aanvragen.